Зміст
Для обміну інформацією, з метою налагодження відносин, надання допомоги, виконання службових обов’язків необхідні засоби комунікації. Щоб досягти взаєморозуміння, потрібно вміти правильно їх застосовувати. Вербальне спілкування – найпопулярніший засіб взаємодії, має відмінність від інших.
Спілкування передбачає взаємодію двох та більше осіб. У цьому вони обмінюються інформацією різного характеру: розважального, професійного, пізнавального та інших. Термін «вербальний» походить від латинського слова verbalis, що означає «словесний». Часто як синонім використовується визначення «усний». Це не повною мірою відповідає значенню терміна «вербальний», оскільки є одним із способів спілкування цього типу. Є й інші.
У психології вербальна комунікація – це спосіб спілкування, що передбачає застосування всіх типів мови. Обов’язковою умовою є як повідомлення інформації, а й здатність сприймати її, розуміти і обробляти подальшого підтримки взаємодії.
Слова – основні одиниці вербального спілкування. Причому їх використовують у різній формі, що розширює можливості для взаєморозуміння. Але кожен спосіб спілкування має особливості. Усі варіанти вербальних комунікацій здійснюються за допомогою коштів:
Примітка: Внутрішній діалог теж відноситься до вербальних засобів спілкування, він використовується при формуванні думок, аналізі інформації, а отже, є основою для мовлення.
До вербальних засобів спілкування належить письмова мова, причому як спосіб, який передбачає необхідність прямих комунікацій. Співрозмовники можуть взаємодіяти у вигляді листа. Між ними немає візуального контакту. Це виключає можливість зчитувати вираз обличчя та визначити реакцію на передану інформацію.
Але й ці вербальні засоби мають переваги – це можливість точніше формулювати думки, виправляти написане перед відправкою. Головна характеристика такого способу взаємодії – хибність сприйняття. Причому не завжди навіть стандартні формулювання залишаються зрозумілими, оскільки може вплинути внутрішнє наповнення людини.
При вербальному спілкуванні значної ролі грає міміка, інтонація. Це дозволяє точніше донести до співрозмовника певну інформацію. Причому одні й самі слова, сказані з різною інтонацією, супроводжувані різними мімічними рухами, може мати певну вагу і впливом геть оточуючих.
До вербальних засобів комунікації відносяться два основні: говоріння та аудіювання. У першому випадку мова є набір акустичних звуків, що визначає інформаційний посил. Причому є умова – при вербальному спілкуванні за допомогою мовлення потрібна присутність мінімум двох людей.
Існує ще один спосіб комунікацій – невербальне спілкування. Він має інші завдання – посилення смислового навантаження сказаного чи можливість підкреслити інтонацію, розкрити суть. Для цього використовуються знаки:
Всі ці особливості є визначальними в оцінці відмінностей з вербальними знаками. Отже, зазначаються завдання, які вирішуються в обох випадках. Вербальна комунікація дозволяє передавати та отримувати інформацію за безпосереднього контакту. Невербальне спілкування посилює значення, що вкладається у слова.
Примітка: Деякі з невербальних знаків можуть використовуватися як основний спосіб спілкування, наприклад жест привітання, кивок головою – означає також привітання та згоду. За допомогою міміки іноді можна передати ставлення до людини – схвалення, недовіра.
Інші відмінності:
Людина, яка позбавлена спілкування, піддається ризику швидше збожеволіти, ніж ті, хто регулярно взаємодіє з людьми. Є необхідність ділитися інформацією, думкою, думками з різних приводів. При цьому використання одного способу взаємодії не дасть необхідного результату. Наприклад, лише вербальна культура сприяє передачі сухих слів, що дозволить донести суть оповідача і повною мірою зрозуміти слухачеві свого співрозмовника.
Тільки поєднання вербальності та невербальних знаків дає повне відчуття живого спілкування, тому що при цьому використовуються слова, жести, міміка, інтонація, поза – весь набір засобів комунікації. Обидва способи працюють одночасно. Причому істотна частка інформації сприймається у вигляді додаткових каналів.
Комунікація у міжособистісному взаємодії часто супроводжується проявом емоцій. Але набагато складніше влаштовано ділове спілкування. Щоб вміти використовувати різні засоби (вербальні, невербальні), необхідно більше дізнатися про їх особливості. Виділяють 2 основні функції:
У першому випадку передбачається передача інформації, тоді як у другому – здатність розуміти сенс, цей процес супроводжується появою образів. Завдяки розвиненій спроможності формування слів у речення, наповнені змістом, утворюються складні зв’язки. Вони визначають відносини між предметами та речами, які становлять інформаційний простір. Спілкування зобов’язує виконання аналізу почутого, до диференціації об’єктів.
Щоб навчитися краще володіти засобами спілкування, необхідно вивчити більше інформації про них. Повний перелік видів вербального спілкування:
Існує чимало коштів, що дозволяють встановити зв’язок із співрозмовником. Це дає можливість налагоджувати контакти, заводити друзів, знаходити близьких людей. Які методи використовуються:
Можна вибрати один із стилів під час взаємодії. Це дозволить сформувати коло спілкування із певних людей. Декілька основних прикладів вербальної комунікації різних форм:
Не завжди спілкування відбувається гладко. Щоб навчитися долати труднощі, слід більше дізнатися про можливі психологічні бар’єри:
Щоб уникнути подібних проблем, потрібно стежити за вимовою, намагатися знаходити співрозмовників за рівнем свого мислення, чітко говорити, в міру голосно.
Побудова розмови стає можливою за умови дотримання основних правил:
Особисте спілкування дуже відрізняється від ділового. Щоб налагоджувати комунікацію з партнерами, начальством чи колегами, вдаються до деяких секретів вербальної комунікації:
Вербальна інформація дозволяє організувати переговори максимально ефективно. Що потрібно знати:
Слід показати співрозмовнику, що він належить до тієї ж категорії людей: за рівнем мислення, знанням, досвідом. Важливо, щоб людина побачила в іншому «родинну душу». Інші особливості, які приховує вербальна комунікація:
У спілкуванні з людьми важливо вміти підтримати розмову. Навіть співрозмовники, які мають мало спільного, можуть знайти тему для розмови за наявності достатніх навичок комунікацій. Вміння використовувати стилі, форми та види вербальної взаємодії дозволить швидко налагоджувати контакти та отримати навички їх зміцнення.
Підсумок для скидання магазину — це корисний аксесуар для стрільців, який використовується для тимчасового зберігання…
Быстрая зарядка дает возможность батарею электромобиля меньше чем за час. Многие автовладельцы пользуются только таким…
Шумоізоляція автоскла – важливий аспект комфорту водія та пасажирів. Сторонні шуми від інших машин, вітру…
Димохід — одна з ключових складових системи опалення в будинку чи квартирі. Він відповідає за…
Пленка для бассейнов играет важнейшую роль в обеспечении водонепроницаемости и эстетики чаши бассейна. Это покрытие не…
Кожен дім має бути не лише місцем, де ми відпочиваємо після важкого дня, але й…