Чому мобільна оптимізація важлива для SEO

Чому мобільна оптимізація важлива для SEO

Одним з аспектів, які впливають на ранжування сайту, є його адаптація для входу з мобільних пристроїв. Якщо така можливість відсутня, то сайт важче просувати, адже люди все частіше використовують для доступу в інтернет мобільні пристрої. 

Про переваги мобільної оптимізації для бізнесу та її технічні особливості розповімо нижче.

На що впливає мобільна оптимізація сайту

Пристосованість сайту до мобільних пристроїв і його коректне відображення на екрані смартфона сприяє покращенню позицій веб-ресурсу в пошукових результатах. Мобільно оптимізований ресурс має більше шансів з’явитися на перших позиціях пошуку, привернути увагу більшої кількості користувачів. Не оптимізовані для мобільних гаджетів веб-сайти нерідко опиняються на нижчих позиціях у видачі й, відповідно, отримують менше трафіку. Для того, щоб оптимізувати сайт під мобільні пристрої, краше звернутись до фахівців https://embo.com.ua/, які мають великий досвід в питаннях просування сайтів. 

Наявність оптимізованої під смарт-пристрої версії сайту впливає на рівень задоволеності клієнтів, збільшує шанси на успішну конверсію. Кількість людей, які переглядають онлайн-ресурси на смартфонах, швидко зростає. В Україні їх понад 70%. Це означає, що значна частка потенційних користувачів найбільш імовірно дізнається про ваші товари чи послуги саме в смартфоні. Якщо ж у них не буде такої можливості, то ви втратите цільову аудиторію. Не маючи доступу до сайту з мобільних пристроїв, потенційні клієнти зазвичай переходять на ресурс конкурентів, який пристосований до входу зі смартфонів.

Зверніть увагу! За статистикою, відвідувачі залишають не оптимізований мобільно сайт у 5 разів частіше, ніж адаптований. 

Технічні аспекти адаптації сайтів для мобільних пристроїв

Мобільна оптимізація веб-ресурсу — це комплексний процес, який передбачає удосконалення функціональності та приведення основних параметрів у відповідність з вимогами Google. Основними характеристиками оптимізованого для смарт-пристроїв сайту є:

  • наявність адаптивного дизайну — пристосованість до розміру екрана смартфона чи планшета, на якому користувач відкриває сайт. Для коректного масштабування та відображення сторінок слід прописати метатег viewport. Сторінки у такому випадку зручно переглядати, а інформація є доступною та зрозумілою; 
  • легка навігація — забезпечує можливість швидко переходити на інші сторінки та знаходити там потрібну інформацію. Щоб користувачам було зручно, меню та кнопки мають бути розташовані у легкодоступних місцях, а горизонтальна прокрутка сторінки відсутня;
  • швидке завантаження — сайт чи його окремі сторінки мають завантажуватися коректно та без «зависань». Щоб досягти високої швидкості, слід стиснути розмір зображень, використати кешування, оптимізувати код, зменшити розмір файлів. Для усунення «підвисання» скрипти варто зібрати в один файл або використовувати асинхронне підвантаження; 
  • контент для мобільної версії — метатеги мобільної та комп’ютерної версій мають збігатися для аналогічних сторінок. Вміст сторінки має вміщуватися в горизонтальних межах екрана. Розмір і вид шрифту та інтервали між рядками потрібно вибирати так, щоб текст було зручно і легко сприймати. За необхідності довжину тексту варто скоротити, передбачити декілька вкладок та кнопку «Дізнатися більше».

Мобільна оптимізація сайту передбачає також легке досягнення цілей, з мінімальною кількістю кроків. Йдеться про виконання, приміром, таких дій, як знайти потрібний товар, зв’язатися з менеджером, заповнити форму, зробити замовлення чи транзакцію.

Варто знати! Дії, яких ви очікуєте від відвідувачів, мають бути чітко вказані — це підвищує ймовірність їх виконання.

Інструменти для тестування мобільної оптимізації

Версію сайту для мобільних пристроїв потрібно ретельно перевіряти на телефонах та планшетах. Перевірці насамперед підлягають відображення та розташування сторінок, навігація та зручність використання, завантаження сторінки та продуктивність, сумісність з іншими пристроями.

Для тестування адаптивності сайту підходять різні сервіси:

  • Google Mobile-Friendly Test — показує, який вигляд має сайт на смартфоні, дає загальну оцінку його оптимізації під мобільні пристрої, аналізує сторінку та код;  
  • Responsive design tester — дає можливість побачити, як виглядає ваш сайт на пристроях IOS і Android, але не оцінює рівень адаптованості;
  • Mattkersley — мінімалістична програма, працює без жодних налаштувань;
  • Quirktools — показує, як виглядатиме сайт на екрані конкретної моделі гаджета;
  • Mobile Checker від W3C — перевіряє наявність помилок у коді HTML і класифікує недоліки;
  • Adaptivator — програма для тестування відображення контенту на мобільних, оцінює оптимізацію за 100-бальною шкалою та надає інструкції з усунення помилок;
  • Screenfly — англомовний сервіс, дає можливість змінювати орієнтацію та розміри сторінок, забороняти горизонтальне прокручування.

Для фінального тестування найкращим варіантом є використання програми I Love Adaptive. Її основними перевагами є велика кількість налаштувань:

  • можливість перевірити адаптацію для понад 30 моделей мобільних гаджетів;
  • фільтрування за типом пристроїв;
  • настроюваний розмір роздільної здатності та масштабування;
  • поворот екрана;
  • відображення панелей iOS;
  • порівняння сайту з макетом тощо.  

Щоб дізнатися результати ранжування в мобільному пошуку, слід скористатися сервісом Mobile SERP Test. А якщо потрібно перевірити загальну лояльність ресурсу до користувачів, що входять зі смартфонів, варто використати інструмент Pagespeed Insight. Він також надає рекомендації щодо покращення взаємодії цільової аудиторії з сайтом.

Мобільна оптимізація сайту — одна з необхідних умов його ефективного просування. Оскільки мобільні пристрої дуже популярні, ранжування та індексація здійснюються з урахуванням оптимізації веб-ресурсу під їх особливості. Крім того, наявність ефективної мобільної версії сайту має суттєвий вплив на залучення та утримання аудиторії, покращення користувацького досвіду. Її відсутність веде до погіршення позицій у результатах пошуку та зменшення кількості потенційних клієнтів. 

Рекомендовані статті