Categories: Різне

Звідки взялося правило купувати дівчаткам все рожеве, а хлопчикам – блакитне

Якщо показати людям дві прості футболки, одна з яких буде рожевого кольору, а інша – блакитного, і запитати, яка з них належить дівчинці, а яка хлопчикові, більшість опитаних, мабуть, дадуть відповідь, що рожева футболка для дівчат, а для хлопчиків – це блакитний предмет гардероба. Чому? Існує думка, що людей тягне до певних кольорів в залежності від статі. Але що, якщо ми скажемо вам, що це міф?

Чи справді вродженої тяги до певного кольору не існує?

На це питання відповіли вчені, які провели дослідження і з’ясували, в якому віці дівчатка починають віддавати перевагу рожевому кольору, а хлопчики – блакитному. Вони відібрали групу однорічних дітей, яким під час експерименту пропонували пограти з різними предметами: рамками для фото, кольоровими баночками, письмовим приладдям і т. д.

Виявилося, що однорічні дівчатка вибирають рожевий не частіше, ніж інші кольори. Та й хлопчики не проявили виразної тяги до блакитного.

Зате 4-річні діти показали зовсім інші результати: дівчатка переважно вибирали рожеві тони, а хлопчики – будь-які, тільки не рожеві. У цьому віці діти починають чітко усвідомлювати свою статеву приналежність і намагаються вписатися в її рамки.

Але чому діти сприймають колір як один з ознак своєї статі?

На думку вчених, це пов’язано з бажанням відповідати нормам соціальної групи, до якої дитина себе відносить. В даному випадку мова йде про поділ на статі. Щоб підтвердити це, було проведено ще одне дослідження. На цей раз в ньому брали участь дівчатка і хлопчики у віці від 3 до 5 років.

Їх розділили на групи. Кожній групі виділили «фірмовий» колір (рожевого і блакитного серед них не було). Дітей одягали в одяг заданих відтінків, а педагоги постійно акцентували увагу малюків на характерному кольорі групи.

Незабаром діти почали віддавати перевагу своїм командним кольорам в усьому: у виборі іграшок, декоративних предметів і просто дрібничок. На те, щоб виховати в них потяг до нових відтінків, у педагогів пішло всього 3 тижні.

Але якщо сам колір не має значення, чому символічними стали саме блакитний і рожевий?

Тут потрібно сказати, що ці кольори отримали прив’язку до певної статі відносно недавно. Ще до Другої світової війни в західних країнах, які сьогодні так чітко слідують рожево-блакитний градації, дітей одягали в білі сукні, так як бавовну цього кольору можна було вибілювати, коли вона забруднюється.

А ось з появи окремих «гендерних» відтінків є кілька причин. І щоб зрозуміти їх, потрібно подивитися, що відбувалося в Європі і Америці в середині минулого століття.

  • Після закінчення війни виробники одягу, нарешті пережили важкі часи, знову починають активно працювати. Щоб збільшити продажі, вони випускали дитячі речі, максимально схожі на дорослі. У одязі для дівчаток з’являються ніжні жіночні силуети, а хлопчикам пропонують одягатися в штани і сорочки, як і їхні батьки. Це збільшує продажі, адже дівчатка більше не можуть доношувати одяг за старшими братами, як і хлопчики – за сестрами. Хоча поділу за кольорами поки немає.

  • В кінці 40-х і початку 50-х років рожевий колір починають рекламувати як відтінок свободи. Журнали пропонують дамам, які протягом кількох років були змушені одягатися в похмурі «солдатські» кольори, віддавати перевагу одягу рожевих і червоних відтінків, що нагадують пелюстки квітів.

  • У 1953 році на інавгурації американського президента Дуайта Ейзенхауера його дружина Меймі з’являється в карколомній рожевій сукні, яка зводить з розуму всіх модниць. Вони починають активно наслідувати першій леді, скуповуючи одяг таких же відтінків собі і своїм дочкам.

  • У 1957 на екрани виходить мюзикл «Забавна мордочка», в якому рожевому кольору навіть співають оду, називаючи його кольором сучасних жінок.

  • На початку 60-х років минулого століття рожевий зміцнюється в позиції «жіночого» кольору. Журнали з рожевими обкладинками починають сприйматися як виключно жіночі, а рекламні макети, створені в таких відтінках, націлені саме на жіночу аудиторію. Але все змінюється в 70-х роках.

  • У 1979 році ООН прийняла Конвенцію про ліквідацію дискримінації щодо жінок. Слабка стать більше не хоче залишатися слабкою. Жінки починають частіше надягати штани, шорти і ділові костюми, відмовляються від каблуків і цукерково-ніжного рожевого кольору, який тепер залишається виключно відтінком маленьких дівчаток і ляльок Барбі. Пізніше жінки ще повернуться до цього кольору, наслідуючи згаданому іграшковому стилю, але це занадто скоро переросте в стереотипний образ.

З рожевим зрозуміло. Але чому хлопчикам «віддали» блакитний колір?

Примітно, що блакитний колір довгий час вважався саме «жіночим». Це відтінок ніжності і чистоти, в який часто фарбували одяг Діви Марії в скульптурах і живописах.




У країнах Західної Європи блакитний колір «віддали» хлопчикам, швидше за все, слідуючи такій логіці: дівчаткам – пастельний відтінок теплого червоного, хлопчикам – пастельний відтінок холодного синього. Загалом, йшли від зворотного.

admin

Recent Posts

Преимущества выбора капельной ленты для полива огорода или теплицы

Капельная лента для полива является главным компонентом системы, при использовании которой вода поступает к растениям дозировано под…

1 день ago

Медичні витратні матеріали від інтернет-магазину Medishop

Інтернет-магазин Medishop спеціалізується на продажу медичних витратних матеріалів https://medi-shop.com.ua/medichni-vitratni-tovari для професійного та домашнього використання. У нашому асортименті…

2 дні ago

Чому сьогодні настільки популярною є дверна ручка-скоба

Сучасний дизайн інтер’єру знаходиться на перетині функціональності й естетики. Один із тих елементів, який, здається,…

2 дні ago

Ідеї та натхнення: магазин рукоділля для творчих проектів

Рукоділля – це не тільки захоплююче хобі, а й можливість показати свою креативність, створюючи щось…

3 дні ago

Як обрати та купити якісний піддон для душу

Вибір піддону для душу здається простою задачею, однак, зважаючи на різноманіття матеріалів, форм і функціональних…

4 дні ago

Види натуральних шпалер – екологічні рішення для вашого інтер’єру

Натуральні шпалери стають дедалі популярнішими завдяки своїй екологічності, унікальному зовнішньому вигляду та можливості створити здоровий…

4 дні ago