Зміст
Які якості потрібно розвивати, щоб не залишитися без роботи в майбутньому.
За даними Всесвітнього економічного форуму, більше третини навичок, які роботодавці по достоїнству оцінять в 2020 році, ще в 2015-му вважалися не надто важливими. Причина такої переорієнтації – швидкість розвитку технологій.
Втім, експерти вважають, що роботи не повністю замінять існуючі професії, а лише візьмуть на себе частину автоматизованих завдань. Людям же, щоб продовжувати бадьоро рухатися по кар’єрних сходах, доведеться розвинути в собі більше людського.
Отже, ось які навички потрібно прокачати до 2020 року.
Цей навик робить професіонала не просто ланкою в ланцюзі колег, гвинтиком в машині. Він дозволяє виявити проблему, виявити її джерело, зрозуміти, які у події можуть бути наслідки. І головне, що фахівець, що володіє цією здатністю, може прогнозувати, які потенційні неприємності чекають проект, і запобігти їх. На думку експертів, в 2020 році вміння комплексно вирішувати проблеми потрібно буде на 36% робочих місць.
Технології удосконалюються. У 2018 році штучний інтелект вперше обійшов людину в Стенфордському тесті на читання і розуміння прочитаного. Однак зростаючі можливості робототехніки тільки збільшують потребу в людях, які можуть критично мислити. Саме людина повинна оцінювати, наскільки оптимально і етично використовується технологія і як її відкалібрувати, щоб вона приносила користь.
І знову новини зі світу досягнень штучного інтелекту: розробка Microsoft навчилася малювати картинки на основі текстового технічного завдання. Очевидно, це тільки початок, тому потреба в простих виконавців зменшується. Зате в творчих людей, які будуть генерувати ідеї і нестандартно підходити до завдань, роботодавці будуть вкрай зацікавлені. Про це говорять і результати опитувань ЗЕД: у 2015 році креативність була лише на десятому місці в рейтингу затребуваних навичок.
Важливо не тільки вміння координувати співробітників компанії і ставити завдання, але і методи, якими людина це робить. В майбутньому роботодавцям потрібні лідери, які здатні мотивувати людей, розвивати їх таланти, створювати ефективні команди. Для цього потрібні яскраві людські якості, найближчим часом недоступні роботам: харизма, чарівність і емпатія.
Цей пункт тільки підкреслюють загальну тенденцію важливості соціальних навичок в майбутньому. Набив оскому пункт з резюме «вміння працювати в команді» отримає вирішальне значення. Адаптуватися до нових знайомих, домовлятися, співпрацювати, проявляти доречну турботу, не перекладати відповідальність з себе на товариша – всього цього доведеться навчитися, якщо хочете бути успішними.
Здатність людини розпізнавати емоції, мотиви оточуючих і правильно на них реагувати, на думку вчених, була ключовою для виживання в доісторичні часи, так як дозволяла уживатися з одноплемінниками. Люди давно вийшли з печер, проте емоційний інтелект до цих пір вважається основним навиком для успішного функціонування в суспільстві. Грамотний відгук на реакцію людини допоможе налагодити відносини не тільки усередині колективу, але і з клієнтами і конкурентами. Та й поза роботою стане в нагоді.
Каналів отримання інформації стає більше, тому зростає цінність співробітника, який може систематизувати, аналізувати отримані дані, а потім на їх основі приймати оптимальне для компанії рішення. При цьому швидкість, з якою фахівець робить висновки, буде одним з ключових критеріїв оцінки цієї навички.
Навик активного пошуку шляхів для допомоги комусь і зараз затребуваний в сфері послуг, де найбільш часто люди взаємодіють один з одним. Втім, прагнення допомогти оточуючим буде необхідно і всередині колективу, якщо принесе вигоду всій команді.
Уміння залагоджувати розбіжності, пропонувати компроміси, приводити учасників переговорів до спільної точки зору, як припускають, буде особливо затребувана в комп’ютерній і математичній сферах, а також в областях мистецтва і дизайну.
Фахівцю доведеться навчитися усвідомлювати відразу кілька ідей одночасно, йти не очевидним шляхом, а найбільш оптимальним, впроваджувати нову інформацію і технології в робочий процес. При спілкуванні з людьми буде цінуватися можливість осмислювати все сказане співрозмовником і коригувати лінію поведінки в залежності від його особистості.
Навички розташовані в тому порядку, в якому, на думку експертів, вони будуть затребувані у роботодавців.
У рейтингу від 2015 року керівники компаній також поставили на перше місце комплексне рішення проблем. Навик взаємодії з людьми знаходився на другому місці, вміння управляти людьми – на третьому, критичне мислення – на четвертому, навик ведення переговорів – на п’ятому, клієнтоорієнтованість – на сьомому, вміння аналізувати і приймати рішення – на дев’ятому, а креативність – на десятому.
Замість емоційного інтелекту і гнучкості мислення в списку найбільш затребуваних навичок були контроль якості і вміння слухати.
Сучасний ринок будівельних та декоративних матеріалів переповнений рішеннями, які поєднують у собі функціональність, довговічність і…
Владение цифровыми активами открывает множество финансовых возможностей, но рано или поздно перед каждым криптоэнтузиастом встает…
Многие слышали об этом, но почти никто не обсуждает открыто. Анальный оргазм — тема, вокруг…
Український ринок металобрухту опинився під серйозним тиском. Вивезення брухту за кордон, яке останнім часом активно…
Запуск и развитие бизнеса с товарами из Китая — это путь, полный как больших возможностей,…
Ванная давно перестала быть просто утилитарным местом — здесь хочется расслабиться и получить предсказуемый комфорт…