Зміст
Впорядкування даних (і не тільки даних) часто є нудною і непривабливою темою. У сьогоднішньому тексті я покажу вам, які трюки можна використати, щоб навести лад у ваших даних швидко та ефективно.
Десь у світі є люди, які мають порядок. Їхні шафи завжди виглядають так, ніби вони зійшли з реклами меблевого магазину. Блузки розкладені за типами. Випрасувані сорочки розкладені під мотузкою для білизни. До того ж, все схоже на красиву веселку, в якій один колір плавно перетікає в інший. І немає жодної блузки, купленої десять років тому, яку б вони ніколи не вдягли.
Одягнутися поруч з такою шафою, напевно, не складе труднощів. А тепер уявіть, що електронна таблиця – це шафа, з якої ви хочете витягнути не одяг, а дані. Звичайно, це набагато простіше, якщо дані впорядковані і в них немає зайвої інформації.
На щастя, в Excel є кілька трюків, які зроблять це автоматично, тож це буде не так складно, як з гардеробом одягу. Припустимо, що перед прибиранням наш гардероб має такий вигляд:
Якщо ви ввели дані на робочому аркуші, доцільно почати зі створення таблиці з заголовками. Іменовані стовпці з можливостями фільтрації полегшують роботу з даними. Крім того, таблиця змушує користувача застосовувати стиль, тобто послідовне форматування даних. У двох словах: натискаємо CTRL+T на клавіатурі – і все вже охайно.
На наступному кроці ми позбудемося непотрібних порожніх клітинок. Почнемо з виділення всіх порожніх клітинок у нашому діапазоні даних: виділіть весь діапазон, потім стрічку ОСНОВНІ ІНСТРУМЕНТИ > РОЗДІЛ РЕДАГУВАННЯ > ЗНАЙТИ І ПОМІТКИ > ПЕРЕЙТИ ДО – СПЕЦІАЛЬНЕ. У вікні, що з’явиться, виберіть опцію Порожні. Програма виділить всі порожні клітинки. Єдине, що залишиться зробити, це видалити всі виділені клітинки, натиснувши клавіші CTRL + знак мінус на клавіатурі.
Якщо ми не хочемо видаляти порожні клітинки, а хочемо ввести в них, наприклад, значення “немає даних”, нам стане в нагоді функція ЗНАЙТИ І ЗАМІНИТИ. Її можна знайти на стрічці ОСНОВНІ ІНСТРУМЕНТИ в розділі РЕДАГУВАННЯ. Спочатку ми шукаємо всі порожні клітинки (або ті, що містять інше значення), а потім вводимо те, на що хочемо їх замінити. У нашому прикладі я ввів слово “всі” в усі порожні клітинки:
Тепер ми будемо сортувати дані, тобто впорядковувати наш одяг ; ) Почнемо з вибору діапазону даних для сортування (викидаємо все з шафи на підлогу). Потім перейдемо на стрічку ДАНІ і натиснемо на кнопку СОРТУВАТИ. У вікні, що з’явиться, ми встановимо порядок, який хочемо мати в одязі, вказавши послідовні рівні сортування.
Оскільки мої дані є текстовими, порядок даних у таблиці завжди має бути алфавітним. Якби це були числові дані, я міг би відсортувати їх у порядку від меншого до більшого або навпаки.
Визначаючи рівні сортування, варто заздалегідь ретельно продумати, в якому порядку вони мають бути розташовані. У випадку з одягом мене насамперед цікавить, для якого сезону він призначений, я хочу мати окремо домашній одяг і окремо верхній, і лише в самому кінці сортувати його за кольором. Excel завжди сортує дані спочатку відповідно до найвищого рівня сортування, потім у межах наступної категорії, потім у межах наступної категорії і так далі.
Якщо я хочу побачити одяг в іншому порядку, я просто зміню порядок рівнів сортування. Скажімо, я хочу побачити весь одяг, але для мене найважливішими будуть група і колір. Тому я скористаюся стрілками у вікні сортування, щоб змінити порядок:
Продумане сортування робить дані дуже легкими для читання. Для повного порядку, у випадку з моєю таблицею, мені залишилося приховати перший стовпець. Адже кількість одягу не має значення ; ) А якщо серйозно – це не додає ніякої додаткової цінності для людини, яка буде користуватися таблицею. Такий тип даних варто приховувати. Ви також можете згрупувати їх і згорнути згрупований діапазон за допомогою знаку “плюс”, який з’являється після того, як дані згруповані.
Під час наведення порядку варто також позбутися зайвих пробілів у тексті, які можуть з’явитися, наприклад, внаслідок друкарської помилки. Непотрібні пробіли є поширеною проблемою при імпорті даних з інших програм в Excel. Це можна швидко зробити за допомогою функції ЗНАЙТИ І ЗАМІНИТИ. Виділіть діапазон клітинок і натисніть ЗАМІНИТИ.
Просто введіть пробіли в поле FIND і залиште поле REPLACE порожнім. Остерігайтеся, однак, випадків, коли у вас є два або більше слів, оскільки вищевказана дія також видалить пробіли між словами (наприклад, “короткий рукав” перетвориться на “короткий рукав”).
Останнє, що я зроблю, це відрегулюю ширину стовпців і рядків, щоб дані було легше читати. Я виділяю діапазон даних, який мене цікавить, переходжу в меню ГОЛОВНІ ІНСТРУМЕНТИ > РОЗДІЛ КЛІТИНКИ > ФОРМАТ > ШИРИНА КЛІТИНКИ / ВИСОТА РЯДКА.
Мені здається, що ці дані читаються набагато краще, ніж в оригінальній версії. Шкода тільки, що мій реальний гардероб продовжує перебувати в хаосі: )
Сучасний ринок будівельних та декоративних матеріалів переповнений рішеннями, які поєднують у собі функціональність, довговічність і…
Владение цифровыми активами открывает множество финансовых возможностей, но рано или поздно перед каждым криптоэнтузиастом встает…
Многие слышали об этом, но почти никто не обсуждает открыто. Анальный оргазм — тема, вокруг…
Український ринок металобрухту опинився під серйозним тиском. Вивезення брухту за кордон, яке останнім часом активно…
Запуск и развитие бизнеса с товарами из Китая — это путь, полный как больших возможностей,…
Ванная давно перестала быть просто утилитарным местом — здесь хочется расслабиться и получить предсказуемый комфорт…